29 juni 2008

Johannas vardagsrum del två





Vad kul att ni gillade Johannas vardagsrum!! Fast det visste jag att ni skulle göra :) Tack för alla gulliga kommentarer ni lämnat, hälsar både jag och Johanna. Det är så roligt att läsa och kul att ni lämnar ett litet spår efter er :)
I dag bjuder jag på andra delen av Johannas fina vardagsrum. På ett bambubord från Borste står ett vackert stilleben med fattigmansljusstakar köpta på Forma rum och en söt ros i en liten glasvas. Lägg märke till de fina gamla ramarna med fotografier på släktingar i, som både är vackert och personligt. Under glaskupan ligger en blekrosa tygros på ett zinkfat. Bredvid bordet står en gåva från Johannas syster, en gammal stol som Johanna målat och klätt med en kjol från Nyblom och Kollén.
Till sist en bild på fönstrena ut mot den amerikanska verandan, som ni kommer få se bilder från lite längre fram. Vid utgången står ett par mysiga fårskinnstofflor på en plastmatta från Ikea och jämte dörren hänger en tidningskorg inhandlad på Lustfyllt.
Detta var allt för idag mina vänner. Framöver kommer fler bilder från Johanna och hennes sambos underbara hem - håll utkik!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kraam! Jenny

3 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej!!

så fint din granne har det..
och vad bra du fotat..
kram anna

Marie sa...

Du får hälsa Johanna att hennes vardagsrum är jättefint! Blir ju lite nyfiken på vart ni kan bo när jag läser att korgen är inhandlad på Lustfyllt! Jag bor ju inte sååå långt därifrån.
Fina bilder du har tagit!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Hem och Harmoni Marie sa...

Ja, vad säger man.... Även del 2 var underbar!
Ha det gott, kram Marie