16 februari 2008

Två burkar och ett hjärta!

På hyllan i köket har lite nytt kommit till - två underbara plåtburkar från House Doctor och lite vårlökar. Föll direkt för burkarna och tänkte ha dem i kontoret, när det väl blir färdigt :) Så länge får de stå här i köket. Jag köpte tre burkar, så det finns en mindre också. Den står på skrivbordet och där i förvaras usb-sladdar och internetdosor, små nödvändiga saker som alltid lyckas vara borta om man inte samlar dem på ett ställe :)
Vårblomman köpte jag på torget i veckan, tyckte den såg så söt ut. Jag vet inte vad den heter, men knallen sa att det skulle bli små vita, honungsdoftande blommor på den, och det låter ju bra :) Än så länge har inga blommor slått ut men den har skjutit i höjden rejält. Spännande att se vad det blir av den.




Jag måste ju även visa er vad jag fick av min underbara sambo på Alla hjärtans dag :)
Världens sötaste berlock till min Pandoraarmband - ett litet hjärta i silver med en liten guldnyckel i kedja till. Han hade hängt den på en videkvist i köket och åh vad glad jag blev när jag hittade den! Jag tänkte inte att vi skulle ge varandra något speciellt så jag blev både helt överraskad och rörd till tårar. Jag är är så glad att du finns älskade K, du har nyckeln till mitt hjärta! :)


Önskar er en fin lördagseftermiddag- och kväll och en underbar söndag imorgon! Det är så roligt att ni tittar in här och jag blir så glad för era fina kommentarer, tack! :)
Kramar!
Jenny

21 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej Jenny!
Vilket fint smycke du fick av din käraste..förstår att det betyder mycket för dig....

Jätte trevliga burkar på din hylla...
Den blomman har jag aldrig sett förut..ser spännande ut..
Kram Anna

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket gulligt smycke!!! Här blev det inga presenter alls i år, sonen hade gjort ett kort till var och en i familjen, sambon skrev ett kärleksmeddelande på griffeltavlan i köket. Idag har jag bidragit med min del, nybakta bullar och goda räkmackor!

Du skrev att du dricker Kärleks te varje dag...kan erkänna att jag aldrig har smakat nån av de sorter jag visade! Jag är ingen tedrickare...eller kaffedrickare....men har fått påsarna i present och tycker att de är så dekorativa att titta på. Dessutom är jag svaaaaag för koppar!

Blomman du har köpt, har ibland texten på krukan narciss och ibland tazett...Vilket som är det helt rätta vågar jag inte säga....

Ha en skön lördagskväll och en mysig söndag! Kram!

Karin i Villa Grå sa...

Åh - de där burkarna har jag också tittat på och velat ha! De är så fina och passar väldigt väl in på din hylla, även om det bara är deras tillfälliga hem.

Hur GÖR du för att ta så bra bilder? Du ska se mig, jag liksom sliter mitt hår och blir grön av avund! ;-)

Berlocken är supersöt! Vilken bra smak han har, din K.

Kram!

Karin

Villa elva-kulla sa...

Men å vilken present!
Förstår att du blev glad. Ha en fortsatt mysig helg / Jennie

NICOLINAS BONING sa...

Jag brukar köpa Pandora-berlocker till mina flickor...dom uppskattas alltid:-)
Du har det så fint på din hylla...och jag hoppas att du visar oss blomman när den väl har slagit ut:-)
Kramar/Birgitta

Vardagslycka sa...

Det är nog första gången jag är här inne och hälsar på men jag kommer gärna tillbaka! Fin sida!
Ha en bra söndag!
Kram, Carina

My Lovely Things sa...

ja berättelsen om KALLE är verkligen stark...jag tor verkligen på det konceptet...att alla har vi ett val..försöker leva efter det..det är mitt livsmål..man besparar sig mycket smärta då..
ha det gott kära Jenny..
kram Anna

husnummer30 sa...

Supersöta burkar! Och vad spännande att se vad det blir som blommar! Den ser riktigt söt ut nu iaf.

Ha det bra! //Jill.

IKT i min vardag sa...

Förstår att du blev rörd över den fina presenten, hade jag oxå blivit!
Så mysigt det ser ut på din hylla! Burkarna är underbara och blomman tror jag heter Tazett.

Kram Linda

Karin i Villa Grå sa...

Du behöver inget redigeringsprogram, vännen!

Ville bara smita in här för att säga det *ler*

Kraaam!

Karin

Ann-Catrin sa...

Vilket underbart smycke du fick... så kärleksfullt att hänga det på videkvisten oxå!!
Dina burkar blev jag tokkär i på en gång!!!
Många kramar A-C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilken kärleksgåva!!Så gulligt!!

Så fina burkar att man bara smälter!!

Ha en underbar vecka!!
♥Kram Millan♥

Maria sa...

Jag skulle kunna inreda hela hemmet med House doctor, de har så snygga saker! Visst är det jag som stickat, det är mitt tappra försök till en sjal! Får se när den blir klar.

Anonym sa...

Så fina bilder.. Din hylla med plåtburkar är ju hur mysig som helst!
För att inte tala om det vackra hjärtat du fick.. Vilken man! :)
kram

Jes/Vita villa vila sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

! Vad mycket fint du har :)

Anonym sa...

shit pomm-fritt! ;-) vad lovley!!!!
så vårigt och fint, och burkarna gör sig väldigt bra på din hylla!

jättesöt berlock du fick också!

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilket ursnyggt smycke & vilken gullig älskling som hängde berlocken i videkvisten ;) Så rart!♥

Underbara burkar & en ljuvlig blomma har du också införskaffat ser jag, jättehärligt verkligen!

Å Jenny du tar så mysiga, inspirerande bilder jämt. Så kul att kika in här :)

Kram! Jes

Hannis sa...

Vilken gullig överraskning!
Det är kärlek det=))
Burkarna är så fina, dom ser verkligen lite gamla ut.
Ha en bra vecka/Kram Hannis

Millas hem sa...

Förstår att du blev glad!
Det är kanonfint..och så sött med den lilla kronan!
Kram Camilla

Caroline sa...

Hej Jenny!

Jag ser att våren har flyttat in hos dig. Så ljust och härligt! Jag tror jag också ska ut i skogen och leta videungar. Var ute på en lång promenad idag men inte tänkte jag på om det fanns videungar. Jag gick mest och beundrade all grön och fin mossa.

Kram

Caroline